The countdown can begin! - Reisverslag uit Diessen, Nederland van Simone Beurden - WaarBenJij.nu The countdown can begin! - Reisverslag uit Diessen, Nederland van Simone Beurden - WaarBenJij.nu

The countdown can begin!

Door: Simone van Beurden

Blijf op de hoogte en volg Simone

29 Januari 2016 | Nederland, Diessen

Dag lieve mensen!

Sinds vorig jaar april heb ik de formulieren al liggen. "Ik wil graag au pair worden in Engeland" was het idee. Veel te druk in mijn hoofd met andere dingen, waardoor de maanden voorbij vlogen en de formulieren netjes in een grote envelop uit het zicht verdwenen.

Ik heb het een tijdje uitgesteld, maar uiteindelijk de papieren maar weer eens tevoorschijn getoverd (Accio formulier!). Met veel hulp en een schop onder mijn derrière (Thnx Deenen ;)) ben ik er toch maar weer eens, al dan niet in stapjes, voor gaan zitten.

Nou, bij deze kan ik melden dat het is gelukt!

24 december had ik alles verstuurd en 3 weken later kreeg ik het verlossende bericht dat ik geaccepteerd ben voor het Au Pair programma van Travel Active. Joepiee! Wat kan het opeens snel gaan zeg..

En dat het snel kan gaan is nogmaals bewezen. Na de acceptatie is de volgende stap om op zoek te gaan naar een passende host family. Dit kan soms een tijdje duren, want je moet maar net een gezin tegenkomen waarbij er een wederzijdse klik is. In diezelfde week kreeg ik een aantal potentiële gezinnen doorgestuurd, waar ik contact mee op kon nemen mocht ik geïnteresseerd zijn. Een aantal van hen heb ik gemaild, maar tijdens het wachten op antwoord ontving ik een mailtje van een geïnteresseerde familie.

"I have just finished reading your letter and you sound like a great young lady who I think would get on well with us. We are looking for someone to join the family, who is confident, with a great sense of humour and a down to earth personality, I hope we can organise to Skype to chat and see how we get on."

Daar was ik zeker voor in en 2 dagen later stond het eerste skype gesprek gepland. Oeeehh... spannend! Geen idee hoe zoiets gaat, maar ik liet het maar op me af komen en we zullen het wel zien.

Het gesprek verliep soepel en ik was boven verwachting enthousiast. Wat een leuk gezin! Wat een toffe ouders en wat een schatje! (Ze hebben een meisje van 4 jaar) We hebben ongeveer een uur met elkaar geskyped en ze heeft me verteld hoe het er een beetje aan toe gaat in zoals ze het zelf noemt "our slightly crazy family". Aangezien ikzelf af en toe ook slightly crazy ben, kon ik me voorstellen dat dit misschien wel een passend gezin zou kunnen zijn. We spraken af om 2 dagen later nogmaals te skypen en dan eventueel te bevestigen dat we een match zijn.
Gelijk na dat eerste gesprek heb ik veel nagedacht en mijn gedachtes gedeeld met mijn rechterhand Wieke. Ondanks dat ik zo enthousiast over dit gezin was, wist ik niet wat ik ermee moest aangezien er nog andere interessante gezinnen waren die nog niet gereageerd hadden op mijn verzoek. Stel nou dat er later nog iets "mooiers" op mijn pad komt?

"Maar zoals ik je nu hoor over dit gezin. De klik is er duidelijk, je bent zo ontzettend enthousiast, waarom zou je er nog over nadenken? Als jij er een goed gevoel bij hebt, laat ze dat dan gewoon zo snel mogelijk weten", aldus Wieke. Zo gezegd, zo gedaan.. want ze had gewoon gelijk! (alweer). Diezelfde dag nog heb ik ze gemaild.

"I have thought about it all day and to be honest I'm very excited about your family. I can imagine myself living in Whitstable, taking care of your sweet girl and being part of your family. I can understand if you need a couple more days to make a decision (no problem at all!), but I just already wanted you to know I'm in for the adventure!"

Binnen een half uur werd mijn mail beantwoord. "We are really pleased to hear that" en we spraken af om het 2e skype gesprek te verplaatsen naar de volgende dag. De volgende dag weer geskyped en eigenlijk was vrijwel aan het begin van het gesprek de kogel al door de kerk. "Yeah, Let the adventure begin!"

Vanaf dinsdag 8 maart zal ik intrekken bij een familie woonachtig in Whitstable en ga ik mijn best doen om de allerleukste au pair ever te zijn. Ik kijk er heel erg naar uit, maar vind het natuurlijk ook super spannend. Via deze weg kunnen jullie meegenieten en zal ik jullie zo vaak mogelijk op de hoogte proberen te houden.

Voor nu richt ik me nog even op de voorbereidingen van mijn vertrek. (Lees: Hoe krijg ik al mijn kleding en prullaria mee??)

Thanks for reading.

Yours Sincerely,
Simone

  • 29 Januari 2016 - 06:37

    Lilian:

    Hé Simone,
    Wat een goed nieuws, eindelijk je droom nagaan. We zullen je zeker blijven volgen in dit mooie en spannende avontuur. Alvast heel veel succes, maar we zullen elkaar vast nog wel voor maart tegenkomen.
    Groetjes Raimond, Lilian, Marieke en Rick

  • 03 Maart 2016 - 09:42

    Corine:

    Have fun Simone geniet ervan en go for it. Ik za.l je reisverhalen ga volgen.ben nieuwsgierig in jouw "nieuwe leven" in Engeland. Good luck.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Diessen

Simone

Dutch au pair living in Whitstable, England.

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 5358

Voorgaande reizen:

08 Maart 2016 - 16 Januari 2017

Au pair Simone

Landen bezocht: