First impression - Reisverslag uit Whitstable, Verenigd Koninkrijk van Simone Beurden - WaarBenJij.nu First impression - Reisverslag uit Whitstable, Verenigd Koninkrijk van Simone Beurden - WaarBenJij.nu

First impression

Blijf op de hoogte en volg Simone

09 Maart 2016 | Verenigd Koninkrijk, Whitstable

Hello lovely people!

Omdat veel mensen toch erg nieuwsgierig zijn naar mijn eerste indrukken en ik heel veel lieve berichtjes gekregen heb, maar het me iets te veel werd waardoor ik helaas nog niet op iedereen uitgebreid heb kunnen reageren (sorry!!), dacht ik dat het misschien een goed idee was om toch even een update te plaatsen zodat jullie weten hoe het met mij gaat en hoe de eerste twee dagen zijn verlopen.

Gisteren is dus het grote avontuur begonnen. Om 14:20 uur vloog er een vliegtuig van Easyjet vanuit Amsterdam Schiphol naar Londen Gatwick, met mij erin. Thuis tijdens het afscheid nemen van papa al een aantal traantjes gelaten, ook nog toen (mommy-to-be) Daphne even gauw voor vertrek doei kwam zeggen en ik nogmaals realiseerde dat ik wanneer haar kleine komt er niet diezelfde dag nog kan zijn om het wondertje te bewonderen. En natuurlijk op Schiphol toen het grootste afscheid kwam, van mijn lieve mama en mijn BFF Wieke. Ja, toen heb ik wel even echt hard gehuild ja en ja dit ging nog een poosje door, eigenlijk was het pas écht over totdat het vliegtuig eenmaal in de lucht was en ik hardop tegen mezelf gezegd heb dat het heus allemaal goed komt!

Het is zeker goed gekomen. Ik ben zó hartelijk ontvangen! Ik werd op het vliegveld opgewacht door Matilda en haar vader met een heel mooi welkomstbord. Helaas kon haar moeder er niet bij zijn, maar die zou ik later die dag ontmoeten. Matilda kwam gelijk op me afgevlogen en gaf me een hele dikke knuffel. Ik had als presentje een mooie zeemeermin paraplu voor haar meegenomen (ze is gek op zeemeerminnen) en was daarom ook erg onder de indruk. Omdat we vanaf Gatwick naar Whitstable ongeveer anderhalf uur onderweg waren, hebben we elkaar tijdens de autorit al een beetje beter leren kennen. Matilda kan heel goed babbelen en heeft grootse verhalen en ze verraste me door tijdens die rit haar eerste "I love you" naar mij uit te spreken. Die was snel verdiend! ;-) Maar ondanks dat.. voelt het toch goed dat ze zich blijkbaar meteen al zo op haar gemak voelde bij mij.

Eenmaal aangekomen bij mijn nieuwe thuis, ontmoette ik eindelijk Matilda's moeder. Super enthousiaste vrouw met een geweldige haarkleur! Echt lang hebben we niet kunnen praten, want natuurlijk wilde Matilda gelijk haar kamer showen. Prachtige kamer die me doet denken aan een sprookjesbos. Daarna heeft ze samen met haar mama een rondleiding gegeven door het huis en we eindigden in mijn slaapkamer. Met die kamer heb ik het erg getroffen. Tweepersoonsbed, bureau, kledingkast, ladekast en genoeg ruimte om te dansen. Ze hadden op mijn kamer ook allerlei foldertjes en boekjes over Whitstable en Londen klaargelegd en boeken van J.K. Rowling, want ook hier was vooraf al bekend wie mijn grote liefde is.

De rest van de dag heb ik doorgebracht met Matilda en haar vader, want na de rondleiding moest Matilda's mama helaas naar een avondcursus, maar ach.. nog genoeg tijd om elkaar te leren kennen. Met Matilda's vader had ik tijdens de autorit al uitgebreid gesproken, maar dat ging thuis zonder problemen verder. Hij zei me dat ik vooral lekker mijn eigen tempo aan moest houden en als ik me even terug wilde trekken op mijn kamer om te rusten of om mijn koffers uit te pakken, dat dat geen enkel probleem was. "Take your time, relaxe and don't stress!". Dus dat deed ik. Even later hebben we samen gegeten en daarna was het al bijna bedtijd voor Matilda. Haar vader heeft haar in bad gedaan en naar bed gebracht en ik heb haar nog een verhaaltje voorgelezen. Niet veel later lag ik ook te slapen, jeetje.. geweldige eerste indruk, maar wat was ik aan het einde van de dag moe!

Na een prima eerste nacht, volgde een ochtend alleen thuis. Matilda was naar de kleuterschool, haar moeder gaf Franse les en haar vader was naar zijn werk. Ik heb dus een lekker rustig ochtendje gehad met Mango de hond des huizes. Silly dog! Rond 13:00 uur was de moeder van Matilda weer thuis en hebben we eindelijk uitgebreid gesproken. We hebben afgesproken dat ik het deze week rustig aan op ga bouwen wat betreft het zorgen voor Matilda, zodat ik ook rustig aan de gehele situatie kan wennen en ik niet ineens in het diepe wordt gegooid.

'S middags hebben we samen Matilda opgehaald van de kleuterschool en zij was erg enthousiast dat niet alleen mama maar ook ik er bij was en ik kreeg weer een dikke knuffel met een bijpassende "I love you" van haar. Haar moeder is ook erg enthousiast. Vooral over Whitstable en ze wil mij graag alle leuke dingen hier laten zien. Vandaar dat ik vanuit de kleuterschool gelijk een toeristische route kreeg om een aantal hotspots in vogelvlucht te bekijken. "You have to go here once, and here and here.." Uiteindelijk zijn we vandaag bij een klein kasteeltje beland en hebben we daar met zijn drietjes een taartje gegeten om te vieren dat ik bij ze ben.

Ik kan zeggen dat ik ook erg blij ben om hier te zijn, bij hen. Ik voel me ontzettend welkom en denk dat ik echt bof dat dit gezin mij heeft gekozen als hun nieuwe au pair. Voordat ik het vliegtuig instapte had ik al een goed gevoel over hen, maar nu ik ze ontmoet heb bevestigd dit mijn gevoel alleen maar meer en meer. Tot nu toe zijn de hostdad, hostmum en Matilda precies zoals ik ze had verwacht, helemaal geweldig! Je weet natuurlijk nooit zeker wat de toekomst je zal brengen, maar ik durf haast met zekerheid te zeggen dat het vanaf hier alleen maar beter kan worden!!


Thanks for reading!

Yours sincerely,
Simone

  • 10 Maart 2016 - 04:30

    Daphne:

    En Jahoor, bij het eerste deel weer wat traantjes weg moeten vegen! Hahaha. Maar weer een leuk verhaal om te lezen! Het komt idd allemaal goed, straks wil je daar niet meer weg......

  • 10 Maart 2016 - 09:30

    Susan:

    Woow wat fijn voor je dat je het meteen goed voelt.
    Het enthousiasme sprint er uit, heerlijk
    Ik zie Matilde al voor me met haar schortje en jij er langs ;)

  • 22 Maart 2016 - 23:24

    Montse:

    Zo Simone
    Ben weer helemaal bij.
    Wat kan je mooi schrijven zeg.
    Duidelijk allemaal.
    Ben benieuwd naar het vervolg van je avonturen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Whitstable

Simone

Dutch au pair living in Whitstable, England.

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 5350

Voorgaande reizen:

08 Maart 2016 - 16 Januari 2017

Au pair Simone

Landen bezocht: