A bit of exploring - Reisverslag uit Whitstable, Verenigd Koninkrijk van Simone Beurden - WaarBenJij.nu A bit of exploring - Reisverslag uit Whitstable, Verenigd Koninkrijk van Simone Beurden - WaarBenJij.nu

A bit of exploring

Door: Simone van Beurden

Blijf op de hoogte en volg Simone

14 Maart 2016 | Verenigd Koninkrijk, Whitstable

Hello lovely people,

Nog één nachtje slapen en jeetje... dan is het alweer een week geleden dat ik verhuisde naar Whitstable! Wat gaat het toch snel, voor ik het weet ben ik weer in Nederland. Ah getsie, daar wil ik écht nog niet over nadenken hoor. Nee, voorlopig zit ik hier prima en begin ik me stilletjes aan helemaal thuis te voelen.

Het thuis voelen heeft niet zozeer te maken met het mij op mijn gemak voelen in huis, maar meer met het weten van de weg in de omgeving. Aangezien ik niet een overdreven goed richtingsgevoel heb, maar daarentegen ook niet gedoemd ben om overal te verdwalen, dacht ik vandaag.. "Adventure is out there!".

Mijn doel vandaag was om vanaf thuis naar "Harbour Street" te gaan en uiteraard op een gegeven moment ook weer terug thuis te komen. "Harbour St." is eigenlijk dé winkelstraat van Whitstable en is vanaf thuis ongeveer een half uur lopen. In eerste instantie wilde ik dit wel aangaan, maar aan de andere kant was ik ook wel erg benieuwd naar hoe het allemaal werkt als ik met de bus zou gaan. Welke bushalte heb ik nodig? Welke lijn? Waar stap ik uit? Wat gaat het me kosten? Je snapt me wel..
Aangekomen bij de bushalte (yes 2 min. lopen, wat een stuk beter klinkt dan een half uur!) dacht ik dat het simpelweg even de businformatie lezen was en dat het dan vanzelf wel duidelijk werd. Natuurlijk snapte ik er geen snars van en stiekem vind ik het ook wel leuk om zoiets aan locals te vragen. Gelukkig stond er zo een naast me bij de bushalte. A friendly old lady.

"Hello excuse me, ik ben hier nieuw en ik kom uit Holland (lekker belangrijk Simone) en daarom weet ik niet hoe de bus hier werkt, zou u mij misschien willen helpen?" "Ofcourse, totaal geen probleem!"

Die vriendelijke mevrouw heeft me precies uitgelegd welke bushalte, welke lijn, waar ik moet uitstappen en weer op moet stappen en welk ticket ik daarvoor nodig heb. Ze heeft zelfs voor mij op de stopknop gedrukt, zodat ik met mijn onwetendheid "Harbour St." niet zomaar uit zou rijden. Toen ik uitstapte bleef zij nog even zitten, maar gaf me nog één zetje in de goede richting. "The shops are right there and enjoy your day!" Dat ging lukken dankzij jou vrouwke, thank you so much for your help!

Had ik een plan? Nee. Ik dacht ik loop gewoon eerst aan de ene kant van de straat totdat de winkels ophouden en dan loop ik terug aan de andere kant van de straat. Ik weet eigenlijk niet precies welke winkels ik allemaal gezien heb, maar er zat vast wel iets tussen waar ik ooit nog naar binnen ga. Wat ik wel onthouden had, was een soort van lunchroom genaamd "Whitstable coffee company". Aangezien het lunchtijd was en ik ook zin in koffie had, klonk dit erg aantrekkelijk en was dit het eerste waar ik naar binnen ging. Best lunch in Whitstable so far!

Tijd om mijn exploring voort te zetten. Whitstable heeft een haventje en is beroemd om zijn oesters. Waarom daar niet even een kijkje nemen dan? Zo gezegd, zo gedaan, want zo ben ik. Ik heb niet veel oesters gezien, maar dat geeft niet. Is toch niet helemaal mijn ding. Ondanks dát was het wel een mooie wandelroute langs de kust en misschien moet ik nogmaals een kijkje komen nemen wanneer de vissers hun vangst willen laten zien, want vandaag heb ik überhaupt geen vissers gezien.

Als laatst ben ik naar het zwembad van Whitstable gelopen. Daarbij zit ook een sportcentrum en ik was benieuwd of het misschien iets voor mij is. Ik heb een korte rondleiding gehad en een berg aan informatie (want er zijn nog 4 sportcentra in de buurt die hierop aansluiten, waar allerlei verschillende activiteiten plaatsvinden en dit loopt echt uiteen van zumba, aqua fitness, badminton tot rollerdisco en trapeze). Ik heb de foldertjes maar mee naar huis genomen en zal ze van de week nog eens goed bestuderen voordat ik een verkeerde keuze maak en ondersteboven in een trapeze terecht kom.

Oeps! En nu verklapte ik het al. Ja, het is me gelukt! Ik ben ook weer thuis gekomen. Ik had mijn retourticket goed bewaard, zoals the friendly old lady mij verteld had te doen, dus ik mocht mee. Ik ben in één keer bij de goede bushalte uitgestapt en aangezien deze rechtstreeks aan de kust ligt, nog gauw even op een bankje gaan genieten van het mooie uitzicht. Maar wat nog het mooiste was, was dat wanneer ik op het punt stond om terug naar huis te lopen de volgende bus stopte bij die halte en die lieve mevrouw uitstapte. "Did you enjoyed your day?" "I did, thank you, it was lovely!"


Thanks for reading!

Yours sincerely,
Simone

  • 15 Maart 2016 - 07:36

    Marieke :

    Hi Simone.

    Leuk om te lezen dat t zo goed gaat! En t gezin klinkt ook fantastisch. Dat in combi met leuke plek waar je ook nog kunt shoppen, dat moet helemaal goed komen. Geniet ervan en koester deze nieuwe ervaringen. X Marieke konings.

  • 15 Maart 2016 - 14:57

    Corine:

    Hi Simon,


    Super goed van je,
    weer een ervaring rijker. Ik vind het trouwens kei leuk om je ervaringen te lezen in het "nieuwe land".

    Groetjes Corine xxx

  • 17 Maart 2016 - 14:30

    Nicole:

    Hoi Simone ,
    Was nieuwsgierig hoe het je bevalt, maar zo te lezen heb je het reuze naar je zin.
    Fijn hoor! Het is leuke om je vrolijke verslagen te lezen.

  • 22 Maart 2016 - 23:10

    Montse:

    Haai simone
    Mooi verslag
    Wat de oesters betreft zijn supper lekker en heel gezond.
    Ook goed voor de s..
    Maar dat zal jij nog niet nodig hebben

  • 22 Maart 2016 - 23:15

    Montse:

    Wat vond Matilde trouwens van je cados.
    Je mooie paraplu en schortte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Whitstable

Simone

Dutch au pair living in Whitstable, England.

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 5334

Voorgaande reizen:

08 Maart 2016 - 16 Januari 2017

Au pair Simone

Landen bezocht: